.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بازوبند پهلواني بر بازوي معصومي توسط ناطق‌نوري
طي مراسمي در زورخانه پورياي ولي رشت، توسط مشاور و بازرس ويژه رهبر معظم انقلاب بازوبند پهلواني به بازوي فردين معصومي بسته شد...
بازوبند پهلواني بر بازوي معصومي توسط ناطق‌نوري

طي مراسمي در زورخانه پورياي ولي رشت، توسط مشاور و بازرس ويژه رهبر معظم انقلاب بازوبند پهلواني به بازوي فردين معصومي بسته شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام والمسلمين علي‌اكبر ناطق‌نوري چهارشنبه شب در مراسم مذكور ورزش باستاني را داراي خصوصيات ويژه دانست و افزود: هيچ ورزشي ويژگي‌هاي ورزش باستاني را ندارد.
وي ادامه داد: ورزش باستاني از ورزش‌هاي سنتي و اصيل ايراني بوده و ورود ورزشكار به زورخانه توام با اخلاق انساني و اسلامي است.
ناطق‌نوري از تشكيل فدراسيون جهاني ورزش باستاني خبر داد و گفت: بايد در توسعه ورزش باستاني تلاش شود زيرا اين ورزش تمام خصلت‌هايي كه يك مسلمان بايد داشته باشد، دارد.
مشاور و بازرس ويژه رهبر معظم انقلاب درب ورودي كوچك زورخانه را نشانه خضوع و متواضع بودن ورزشكار بيان داشت و تصريح كرد: حرمت‌داري كه در ورزش باستاني است در هيچ ورزشي نيست ضمن اينكه پيشكسوت همواره مورد احترام بوده و اگر سادات ميان ورزشكاران باشد از همه پيشكسوت‌تر است.
وي اخلاق اسلامي و ولايتمداري علي (ع) را از ديگر خصايص ورزش باستاني برشمرد.
ناطق‌نوري با بيان اينكه كشتي‌هاي فردين معصومي را دنبال مي‌كنم اظهار داشت: در سنگين وزن رشته كشتي، زير گرفتن و تحرك داشتن بسيار كار سختي بوده و معصومي جزو نيروهاي كميابي است كه اين فن را اجرا مي‌كند.
وي تهاجمي كشتي گرفتن فردين معصومي را در دو دقيقه آخر بازي از خصايص اين كشتي‌گير برشمرد و تاكيد كرد: كشتي قهرماني معصومي با پهلواني و متانت همراه است كه جوانان بايد به آن توجه كنند.
در ادامه اين مراسم فرمانده انتظامي گيلان ورزش زورخانه‌اي را مظلوم‌ترين ورزش دانست و اظهار داشت: مردانگي، سخاوت و منش پهلواني از خصوصيات بارز ورزش باستاني است.
بهمن اميري‌مقدم افزود: در ورزش باستاني ورزشكاران افتادگي و خضوع را پيشه خود مي‌كنند و نام علي (ع) را مي برند كه اين امر عبادت است.
وي با اشاره به زروخانه پورياي ولي رشت تاكيد كرد: بزرگان شهر و مسئولان مربوطه بايد در گسترش و وسعت اين زروخانه تمام سعي خود را انجام دهند.
اميري‌مقدم همچنين منش پهلواني فردين معصومي را در كنار ورزش قهرماني قابل تقدير دانست.
مديركل تربيت بدني گيلان نيز در اين مراسم با اشاره به اينكه فردين معصومي پشت تمام پهلوانان را به خاك ماليده است افزود: معصومي سه دوره قهرماني آسيا، قهرماني جام ستارگان روسيه، قهرماني ارتش‌هاي دنيا و همچنين با 45 امتياز تنها قهرمان كشتي جهان بوده كه با بالاترين امتياز قهرمان دنيا است.
محمد فولادي در خصوص زروخانه پورياي ولي رشت اظهار داشت: اين زورخانه چشم و چراغ شهر رشت و مركز استان است كه براي توسعه آن همه بايد كمك كنند.
وي در مورد مصوبات هيئت دولت اذعان داشت: در دور دوم سفر هيئت دولت به گيلان احداث دو زورخانه در استان مصوب شد كه متقاضيان زيادي از شهرستان‌هاي مختلف داريم.
فولادي تصريح كرد: اگر شوراي شهر با تربيت بدني همراهي كند زورخانه بهتري در رشت بنا مي‌كنيم و دو زورخانه مصوب هيئت دولت را در ديگر شهرستان‌هاي استان مي‌سازيم.
فردين معصومي نيز در اين مراسم با تشكر از همه كساني كه وي را در ورزش كشتي همراهي و تشويق كردند گفت: افتخار مي‌كنم يك گيلاني هستم كه براي نخستين بار مدال جهاني بر گردن آويختم.
وي ادامه داد: با كمك و لطف خداوند كاپيتان تيم ملي شدم و در گيلان براي نخستين بار بازوبند پهلواني را بر بازو بستم كه حفظ آن بسيار سخت است.
معصومي با بيان اينكه اين بار مسئوليت را بايد به تنهايي بر دوش بكشم اظهار داشت: با بستن بازوبند پهلواني مردم انتظار بيشتري از من خواهند داشت و اميدوارم كه از عهده اين مسئوليت برآيم.
وي از آمادگي خود براي گرفتن مجدد كشتي پهلواني اعلام كرد و بيان داشت: اگر موفق شوم سه دوره بازوبند پهلواني را به بازوي خود حفظ كنم قطعاً براي استان نيز امتيازهايي را به همراه خواهد داشت.
معصومي همچنين از مسئولان شهرستان ماسال درخواست كرد مكاني را براي حفظ و نگهداري بازوبند پهلواني در نظر بگيرند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.